Κείμενο/φωτοφραφίες: thelarissapaper.gr
Το τελευταίο διάστημα στη Λάρισα τα ηλεκρικά πατίνια με χρήστες ανηλίκους έχει μετατραπεί σε μια επικίνδινη συνήθεια. Νεαροί αναβάτες συχνά αγνοούν τους κανόνες που επιτάσσει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η επικινδυνότητα τόσο για τους ίδιους όσο και για τους πεζούς πολίτες.

Εκτός των άλλων, αυτό συμβαίνει γιατί πολλοί εξ΄αυτών δεν το θεωρούν μονάχα ως ένα όχημα μεταφοράς που πρέπει να εξυπηρετεί την ασφαλή μετακίνηση τους, αλλά ως ένα παιχνίδι και μάλιστα μεταξύ φίλων. Κι ενώ ο Κ.Ο.Κ ορίζει ρητά ότι επάνω στο πατίνι υποχρεούται να είναι μόνο ένας αναβάτης, σε καθημερινή βάση μεγάλη μερίδα Λαρισαίων και δη ανηλίκων το μετατρέπουν σε… δικάβαλη υπόθεση ενίοτε και τρικάβαλη. Οι νέοι, εξάλλου, είθισται να είναι πάντοτε ευφάνταστοι. Αυτή τη φορά όμως και δυστυχώς για τους λάθος λόγους.

Όσο για τις ταχύτητες που αναπτύσουν είναι οι λεγόμενες “όποιον πάρει ο χάρος”, αγνοώντας την αρμονική συνύπαρξη τους με τους πεζούς πολίτες. Με τη λογική βολίδας προσπερνάνε οχήματα και πεζούς ταράζοντας τους, κάνουν σφήνες, παρεμποδίζουν την κυκλοφορία μπαίνοντας μπροστά από οχήματα ενώ κινούνται και σε δρόμους αντίθετης κατευθυνσης βάζοντας σε καθημερινό κίνδυνο τους πάντες. Σε ότι αφορά τη χρήση προστατευτικού εξοπλισμού όπως είναι το κράνος ούτε λόγος. Αντ’ αυτού θα τους δεις να φοράνε ακουστικά μουσικής γεγονός που σημαίνει ότι δεν έχουν καν την ηχητική αντίληψη του χώρου στον όποιο κινούνται.

Όσο για το “παρκάρισμα” των ηλεκτρικών πατινιών η λογική είναι η εξής: Δεν πιάνουν χώρο οπότε τα αφήνουμε όπου να ‘ ναι.


Σαφώς υπάρχουν οι κάτοχοι και οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών με σωστη οδηγική συμπεριφορά τους οποίους και πρέπει να αναφέρουμε ως παράδειγμα προς μίμηση. Ένας κούκος όμως και σύμφωνα με το γνωστό ρητό δυστυχώς δεν αρκεί από μόνος του για να φέρει την Οδηγική “Άνοιξη”.
Το thelarissapaper.gr κατέγραψε μέσα από το φωτογραφικό του φακό το ανησυχητικό αυτό φαινόμενο που λαμβάνει μερά τη μερα όλο και πιο επικίνδυνες διαστάσεις και μέσω του άρθρου καλέι του αρμόδιους φορέις στο να αναλάβουν δράση.
Ταυτόχρονα διαφαίνεται η ανάγκη για μεγαλύτερη τροχονομική αστυνόμευση και εποπτεία στους δρόμους της πόλης και μια σειρά ενεργειών που θα συμβάλουν στην απόκτηση σωστής οδικής συμπεριφοράς.
Έχοντας όμως υπόψιν μας ότι διαχρονικά οι γενιές των νέων ακολλουθούν τις δικές τους “τρέλες” αυτοί που πρέπει να επανεξετάσουν το θέμα είναι αδιαφησβήτητα οι ίδιοι οι γονείς τους. Αρκεί και μόνο να θυμηθούμε πόσες φορές τα ηλεκτρικά πατίνια στάθηκαν η αφορμή για τραυματισμούς θανάσιμους ή μη και να σκεφτούμε διπλά και τριπλά για το εαν οι νέοι μας είναι οδηγικά ώριμοι ώστε να διαχειριστούν μια τέτοια κατάσταση που κακά τα ψέμματα απαιτεί σύναιση.
Με κύριο ζητούμενο ότι οι νέοι μας αλλά και οι συμπολίτες μας πρέπει να κινούνται ασφαλείς στους δρόμους της πόλης, το εν λόγω άρθρο ας αποτελέσει αφορμή για επαναστοχασμό και επαναξιολόγηση μιας κατάστασης που αν μη τι άλλο ελλοχεύει κινδύνους.
Μ.Κ.



