Ο Τζόνι Χελμ, διευθυντής μάρκετινγκ στην υπηρεσία αποκατάστασης έργων τέχνης Plowden & Smith, δήλωσε ότι η αποκατάσταση ενός πίνακα του Ρόθκο είναι ένα δύσκολο έργο επειδή «το μείγμα των υλικών που χρησιμοποίησε ήταν αρκετά πολύπλοκο». Συμπλήρωσε ότι το γεγονός ότι ο πίνακας δεν ήταν προστατευμένος από βερνίκι – που σημαίνει ότι είναι «ανοιχτός στο περιβάλλον» – θα αποτελέσει μια πρόσθετη πρόκληση για τους συντηρητές.

Διαδικασία εκτίμησης της ζημιάς

Στη διαδικασία εκτίμησης της έκτασης της ζημιάς και στην έρευνα «ιστορικών επιτυχημένων επεξεργασιών» των πινάκων του Ρόθκο βρίσκονται τώρα οι συντηρητές που εργάζονται για την αποκατάσταση του πίνακα. Η Ρέιτσελ Μιρτλ, επικεφαλής του τμήματος Specie and Fine Arts της Aon, μιας εταιρείας που προσφέρει ασφαλιστική ικανότητα στους πελάτες της, δήλωσε ότι τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για έργα τέχνης καλύπτουν συνήθως «όλους τους κινδύνους που σχετίζονται με τη φυσική απώλεια και τη ζημιά σε έργα τέχνης». Αυτό περιλαμβάνει «τυχαίες ζημιές που προκαλούνται από παιδιά ή επισκέπτες, αν και με ορισμένες εξαιρέσεις», είπε.

Όπως είπε, όταν ένα έργο τέχνης υποστεί ζημιά, ο ασφαλιστής μιας γκαλερί θα διορίσει έναν εξειδικευμένο εκτιμητή ζημιών έργων τέχνης για να επισκεφθεί το μουσείο. Η Μιρτλ δήλωσε ότι ο εκτιμητής ζημιών συνήθως «εξετάζει τις ζημιές στο έργο τέχνης, εξετάζει τυχόν υλικό από κάμερες κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης για να προσδιορίσει την ακριβή αιτία της ζημιάς και αξιολογεί τις επιλογές συντήρησης».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μουσείο δεν σχολίασε ποιος θα θεωρηθεί υπεύθυνος για τη ζημιά στον πίνακα του Ρόθκο. Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν το μουσείο έχει χρεώσει επισκέπτες που προκάλεσαν ζημιές σε εκθέματα τέχνης.