Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για το περιστατικό στη Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου τρένο του Προαστιακού εστάλη στις γραμμές του Μετρό
Ανακοίνωση για το περιστατικό που σημειώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 9 Οκτωβρίου στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου τρένο του Προαστιακού εστάλη στις γραμμές του Μετρό εξέδωσε ο ΟΣΕ, νωρίτερα σήμερα, Πέμπτη (17/10).
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, “η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ”. Όπως επισημαίνει “σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος” για το επιβατικό κοινό, τόσο του Προαστιακού όσο και του Μετρό ενώ “ακόμη και αν εισερχόταν στη γραμμή του Μετρό, δεν θα “σφήνωνε” στη σήραγγα, όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα”.
Σημειώνεται ότι το εν λόγω περιστατικό αποκάλυψε η Εφημερίδα των Συντακτών σήμερα, Πέμπτη (17/10), επικαλούμενη έγγραφο που συντάχθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) και απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης ο ΟΣΕ τονίζει ότι “ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε, σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ“.
Σύμφωνα, όμως, με το ρεπορτάζ της ΕΦΣΥΝ ο μηχανοδηγός “προχώρησε σε μία κίνηση που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό”, ελαττώνοντας ταχύτητα και μπαίνοντας στη γραμμή του Μετρό, αφού προηγουμένως “είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) μέσω ασυρμάτου, χωρίς να λάβει απάντηση”.
“Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα, η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν” συμπληρώνει το ρεπορτάζ.
Από την πλευρά του, βέβαια, ο ΟΣΕ επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ότι “η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004″.
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ:
Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ. Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.
Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:
- 1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
- 2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
- 3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
- 4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
- 5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.
Τι συνέβη
Σύμφωνα με αποκάλυψη της Εφημερίδας των Συντακτών, τρένο του Προαστιακού στη Δουκίσσης Πλακεντίας μπήκε στη γραμμή του Μετρό.
Το περιστατικό σημειώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 9 Οκτωβρίου.
Όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα, ο συρμός του Προαστιακού (Hellenic Train) έλαβε εντολή στη Δουκ. Πλακεντίας και μπήκε στη γραμμή του Μετρό. Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος, καθώς είδε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελναν προς το Μετρό και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Κάλεσε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση. Τότε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αποφάσισε να κάνει μια κίνηση που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή. Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα, η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν.
Όπως και έγινε, με το τρένο να οπισθοπορεί σε απόσταση 300 μέτρων, για να ελευθερωθεί η γραμμή.



