Συλλυπητήριες ανακοινώσεις για την απώλεια της Άννας Παναγιωτοπούλου εξέδωσαν πολιτικοί και θεσμικοί φορείς της χώρας, λέγοντας το δικό τους στερνό αντίο στη σπουδαία ηθοποιό.
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη υπογράμμισε πως η Άννα Παναγιωτοπούλου αφιερώθηκε στην Τέχνη. «Την υπηρέτησε με αφοσίωση, χωρίς την παραμικρή έκπτωση και με πλήρη συναίσθηση των απαιτήσεών της», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Η απώλεια της Άννας Παναγιωτοπούλου μας γεμίζει θλίψη, αλλά και ευγνωμοσύνη για όσα μας προσέφερε, από τη σκηνή και την οθόνη, πάνω από μισό αιώνα. Διέγραψε μια γόνιμη και δημιουργική πορεία, στην οποία ξεδίπλωσε το πηγαίο ταλέντο της, σε ένα ευρύτατο ρεπερτόριο, αφήνοντας πάντοτε, έκτυπο και απόλυτα προσωπικό, το δικό της στίγμα. Κέρδισε, δίκαια και επάξια, την αγάπη του μεγάλου κοινού, μέσα από τους ρόλους που ενσάρκωσε σε επιτυχημένες παραγωγές της τηλεόρασης. Κάτι που δεν πρέπει να επισκιάσει τη μεγάλη της τροχιά στο θέατρο, ως ερμηνεύτριας, αλλά και ως συγγραφέα. Απαράγραπτη παραμένει η ουσιαστική συμβολή της στη σύλληψη και τη συγκρότηση του «Ελεύθερου Θεάτρου». Αυτού του πρωτοποριακού εγχειρήματος που έστησαν τα νέα παιδιά, μόλις απόφοιτοι, του Εθνικού, στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Ορθώνοντας ανάστημα στη Χούντα, με την «Ιστορία του Αλή Ρέτζο» και το «Και συ χτενίζεσαι, παραστάσεις του «Ελεύθερου Θεάτρου» στο Άλσος Παγκρατίου, που υπήρξαν ανάσα ελευθερίας και ελπίδας μέσα στην καταπίεση και την καταχνιά της τυραννίας. Ενός εγχειρήματος στο οποίο η Άννα Παναγιωτοπούλου πρωτοστάτησε, όπως και στο διάδοχο σχήμα του, την «Ελεύθερη Σκηνή», πριν επιβληθεί, για πολλές δεκαετίες, ως ηθοποιός μεγάλης γκάμας και διαμετρήματος», τόνισε η Λίνα Μενδώνη.
Καταληκτικά η υπουργός Πολιτικού επισήμανε πως «στην οικογένειά της και τους πολλούς φίλους της απευθύνω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια».
ΣΥΡΙΖΑ: Υπήρξε μια σπουδαία καλλιτέχνιδα που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της
Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία σε ανακοίνωση που εξέδωσε υπογράμμισε πως «η Άννα Παναγιωτοπούλου δεν υπήρξε απλά μια χαρισματική κωμική ηθοποιός. Υπήρξε μια σπουδαία καλλιτέχνιδα που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στον χώρο της τηλεόρασης, του θεάτρου και του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου. Το χάρισμα που είχε να «σπάει» την οθόνη και να σου απευθύνεται και αυτός ο τρόπος που έκανε και το μη αστείο να σε κάνει να γελάς, ήταν μοναδικός και αξεπέραστος. Συλλυπητήρια στους οικείους τους. Θα μείνει για πάντα ξεχωριστή στις καρδιές και τη μνήμη όλων μας».
Σε δήλωση που πραγματοποίησε η βουλεύτρια Χαλκιδικής και τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Κυριακή Μάλαμα τόνισε πως η εκλιπούσα «υπήρξε μια αγαπητή ηθοποιός, με μεγάλες επιτυχίες και πλατιά αναγνωρισιμότητα».
«Η Άννα Παναγιωτοπούλου υπήρξε μια αγαπητή ηθοποιός, με μεγάλες επιτυχίες και πλατιά αναγνωρισιμότητα. Υπηρέτησε την υποκριτική τέχνη και το θέατρο γράφοντας κι ερμηνεύοντας χαρακτηριστικούς ρόλους σε κωμωδίες, επιθεωρήσεις και ποιοτικές τηλεοπτικές σειρές. Επιτυχίες με τις οποίες «μπαίνουμε στα σπίτια απρόσκλητοι», όπως χαρακτηριστικά έλεγε. Η απώλειά της μας θλίβει όλους. Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους της», ανέφερε χαρακτηριστικά η Κυριακή Μάλαμα.
ΠΑΣΟΚ: Σεμνή, αφοσιωμένη και ταλαντούχα ηθοποιός η Άννα Παναγιωτοπούλου
Παράλληλα ο τομέας Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και η υπεύθυνη ΚΤΕ Πολιτισμού και βουλεύτρια Λακωνίας Νάγια Γρηγοράκου αποχαιρετούν εξέδωσαν συλλυπητήρια ανακοίνωση για την Άννα Παναγιωτοπούλου.
Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι η Άννα Παναγιωτοπούλου ήταν «μια σεμνή, αφοσιωμένη, ταλαντούχα ηθοποιός που κατάφερνε μέσα από τον κάθε ρόλο να κεντρίζει το ενδιαφέρον και να αποσπά τις καλύτερες κριτικές».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του τομέα Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ:
«Από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός. Μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με το θέατρο, ενώ και οι γονείς της δεν ήθελαν να ασχοληθεί με αυτό. Όταν την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, γύρισε κρυφά και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό. Εκεί πρωτοσυνάντησε και τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο ήταν στην ίδια τάξη και αργότερα υπήρξαν βασικά μέλη στο Ελεύθερο Θέατρο.
Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε την καριέρα της με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και το σενάριο.
Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στην κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας, θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87.
«Η αναγνωρισιμότητα με τρελαίνει. Μ’ αρέσει που αρέσω στον κόσμο, αυτή είναι η δουλειά μου, αλλά συγχρόνως με κάνει και ντρέπομαι. Η τηλεόραση δεν φτιάχνει σταρ, φτιάχνει συγγενείς».
Αυτή ήταν η Άννα Παναγιωτοπούλου. Μια σεμνή, αφοσιωμένη, ταλαντούχα ηθοποιός που κατάφερνε μέσα από τον κάθε ρόλο να κεντρίζει το ενδιαφέρον και να αποσπά τις καλύτερες κριτικές.
Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους οικείους της».
ΚΚΕ: Η Άννα Παναγιωτοπούλου έγινε κομμάτι της καθημερινότητας χιλιάδων ανθρώπων
Το ΚΚΕ σε ανακοίνωση που εξέδωσε υπογράμμισε πως «αποχαιρετούμε με θλίψη την αγαπημένη ηθοποιό Άννα Παναγιωτοπούλου η οποία στην, για πάνω από 45 χρόνια, πορεία της κατάφερνε πάντα να κεντρίζει το ενδιαφέρον με την υποκριτική της τέχνη. Με τη χαρακτηριστική φωνή της, τις πνευματώδεις ατάκες της που συνόδευαν τις «απορίες» κάποιας που «ήθελε να τα ξέρει όλα» μαζί με το άφθονο γέλιο που χάρισε, έγινε κομμάτι της καθημερινότητας χιλιάδων ανθρώπων».
Σύμφωνα με το Κομμουνιστικό Κόμμα, «η Άννα Παναγιωτοπούλου έγινε αγαπητή στο κοινό τόσο μέσα από το θέατρο και τον κινηματογράφο όσο και από τις τηλεοπτικές σειρές «Μαντάμ Σουσού», «Οι τρεις Χάριτες» και «Ντόλτσε Βίτα» που θεωρούνται κλασικές επιτυχίες».
Τέλος, το ΚΚΕ «εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους της».
Νέα Αριστερά: Ευχαριστούμε Άννα για αυτή την ομορφιά που μας χάρισες
Η βουλεύτρια Αχαΐας Σίας Αναγνωστοπούλου της Νέας Αριστεράς τόνισε πως η Άννα Παναγιωτοπούλου «αποτελούσε εγγύηση επιτυχίας».
Όπως ανέφερε η Σία Αναγνωστοπούλου, «η βραχνή φωνή, λίγο χαδιάρικη, λίγο μπλαζέ, τα όμορφα μάτια, όλη η κοψιά της, το εντελώς προσωπικό στιλ της, η μεγάλη γκάμα ρόλων και ειδών στο θέατρο, έκαναν την Άννα Παναγιωτοπούλου ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της σφραγίδας που έβαλαν κάποιοι ηθοποιοί στη Μεταπολίτευση».
Ακολούθως πρόσθεσε ότι «τη μάθαμε από το Ελεύθερο Θέατρο και την Επιθεώρηση, τη λατρέψαμε ως Μαντάμ Σουσού, και μετά θέατρο και τηλεόραση. Η Άννα αποτελούσε εγγύηση επιτυχίας. Ευχαριστούμε Άννα για αυτή την ομορφιά που μας χάρισες».
Επίσης, ανακοίνωση εξέδωσε και το δίκτυο πολιτισμού της Νέας Αριστεράς, όπου αναφέρεται:
«Έφυγε η Άννα Παναγιωτοπούλου σε ηλικία 76 χρόνων. Η σπουδαία ηθοποιός με τη χαρακτηριστική βραχνή φωνή σφράγισε, μαζί με τα άλλα «παιδιά» του Ελεύθερου Θεάτρου, την ανανέωση της επιθεώρησης, όταν μεσούσης της Χούντας ανέβασαν το «Και συ χτενίζεσαι» στο Άλσος Παγκρατίου.
Το προσωπικό της στιλ στην κωμωδία και την επιθεώρηση δημιούργησε σχολή για μια ολόκληρη γενιά ηθοποιών. Ατάκες της από νούμερα, όπως το περίφημο «αλλά… κρατιέμαι», έγιναν σατιρικά σλόγκαν. Η Άννα Παναγιωτοπούλου πρωταγωνίστησε σε μερικές από τις πλέον ποιοτικές δουλειές της τηλεόρασης.
Της χρωστάμε τις ατέλειωτες ώρες γέλιου που μας χάρισε ως «Μαντάμ Σουσού», σαν Όλγα Χαρίτου στις «Τρεις Χάριτες», Χριστίνα στο «Ντόλτσε Βίτα», αλλά και στη μεγάλη οθόνη, στο Safe Sex και το Κλάμα Βγήκε από το παράδεισο. Την ευχαριστούμε για όσα μας χάρισε και την αποχαιρετούμε όπως της αξίζει, με ζωηρό χειροκρότημα».