2.9 C
Larissa

To γλυκό γιατροσόφι που καταπολεμά φλεγμονή και χοληστερόλη – Δύο κουταλιές αρκούν

Είτε το προτιμάτε απλωμένο σε μια φρυγανιά με λίγο βουτυράκι, είτε στο τσάι σας, το μέλι είναι ένα φυσικό και πεντανόστιμο γλυκό τρόφιμο, από το οποίο μπορείτε να αντλήσετε πολλά οφέλη. Μεταξύ άλλων, είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, μπορεί να καταπραΰνει τον βήχα και τον πονόλαιμο, να θεραπεύσει πληγές και να ανακουφίσει τα γαστρεντερικά συμπτώματα.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Nutrition Reviews, η κατανάλωση μελιού συσχετίστηκε με μείωση της φλεγμονής και των παραγόντων κινδύνου καρδιομεταβολικής υγείας, που αυξάνουν την απειλή καρδιοπάθειας και διαβήτη.

Ειδικότερα, μια ομάδα ερευνητών από το Τορόντο διεξήγαγε μια μετα – ανάλυση 18 ελεγχόμενων κλινικών δοκιμών με 1.000 συμμετέχοντες. Όλοι οι συμμετέχοντες ακολουθούσαν υγιεινή διατροφή, με την κατανάλωση σακχάρων να αποτελεί μόλις το 10% της θερμιδικής τους πρόσληψης. Σε ό,τι αφορά στο μέλι, κατανάλωναν περίπου 40 γραμμάρια καθημερινά, ποσότητα που ισοδυναμεί σε 2 κουταλάκια του γλυκού.

Αυτό που διαπίστωσαν ήταν ότι η προσθήκη μελιού σε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή συσχετίστηκε με τη μείωση διάφορων παραγόντων κινδύνου, όπως της γλυκόζης στο αίμα, της συνολικής, καθώς και της «κακής» LDL χοληστερόλης, των τριγλυκεριδίων και άλλων βιοδεικτών φλεγμονής. Οι ερευνητές παρατήρησαν, επίσης, ότι ενισχύει την «καλή» HDL χοληστερόλη και συμβάλλει στη βελτίωση ορισμένων βασικών δεικτών καρδιομεταβολικής υγείας. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι τα περισσότερα οφέλη προέκυψαν από αγνό, ανεπεξέργαστο και μονοποικιλιακό μέλι.

«Το μέλι δείχνει να μειώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και να ρυθμίζει τον μεταβολισμό της γλυκόζης, παρά το γεγονός ότι περιέχει υδατάνθρακες. Μπορεί, επίσης, να προστατεύσει από τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου, μειώνοντας το οξειδωτικό στρες και τη φλεγμονή», λέει η αμερικανίδα διατροφολόγος Kimberly Gomer, διευκρινίζοντας ότι αυτό οφείλεται εν μέρει στο αντιοξειδωτικό του περιεχόμενο.

Ωστόσο, ανεξαρτήτως του είδους και της ποιότητας του μελιού, η υπερκατανάλωση ενδέχεται να εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία. «Ζούμε στην εποχή που ο προδιαβήτης μαστίζει και βιώνουμε μια επιδημία παχυσαρκίας. Κι ενώ η μελέτη δείχνει ότι οι περιορισμένες ποσότητες μελιού μπορούν να έχουν κάποια οφέλη για την υγεία, η μείωση της συνολικής πρόσληψης σακχάρων είναι το κλειδί για να προστατευθείτε από αυτούς τους κινδύνους, ιδιαίτερα όσοι αντιμετωπίζετε μεταβολικό σύνδρομο, παχυσαρκία, ή αντίσταση στην ινσουλίνη», λέει η δρ. Gomer. Παράλληλα, οι ερευνητές υπογραμμίζουν ότι δε συστήνουν την κατανάλωση μελιού εάν γενικά αποφεύγετε τη ζάχαρη, αλλά αντίθετα την αντικατάσταση άλλων γλυκαντικών ουσιών που πιθανώς καταναλώνετε, όπως κρυσταλλική ζάχαρη ή σιρόπια, με το μέλι, για να μειώσετε τους κινδύνους που σχετίζονται με την καρδιομεταβολική υγεία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ